Sveobuhvatna analiza manevara vožnje sa 3D animacijom
Autopath je profesionalno softversko rešenje za 2D i 3D analizu manevrisanja vozilima, analizu kretanja i traktrise vozila. Ovo rešenje je potrebno građevinskim inženjerima, inženjerima saobraćaja, projektantima za vangabaritni prevoz, arhitektama. Autopath omogućava simulaciju manevrisanja vozilima i na taj način analiziranje pravilnog projektovanja saobraćajnih površina ili kontrolu geometrijske usklađenosti površine kojom se vozilo kreće.
Intuitivni korisnički interfejs
Autopath odlikuje pažljivo dizajniran korisnički interfejs i jednostavan tok rada koji omogućava intuitivno i brzo učenje te lako korišćenje. Zbog konkurentne cene, odlične tehničke podrške koja takođe omogućava kreiranje vozila po meri, Autopath je pravi izbor za profesionalce širom sveta.
Baze vozila
Autopath dolazi sa brojnim bazama referentnih vozila specifičnih za određenu zemlju definisanih prema nacionalnim smernicama i sa proširenom kolekcijom vozila kao što su avioni, autobusi, dizalice, vozila hitne pomoći, kamioni, poljoprivredne mašine i mnoga druga.
SAD / KANADA / INDIJA | AASHTO 2014 (Imperial / Metric), AASHTO 2011 (Imperial / Metric) |
KANADA | TAC 2017 |
EVROPA | Velika Britanija (FTA 2016, FTA 1998) |
Irska | |
Nemačka (Deurschland 2005), Deutschland RBSV_2020 | |
Austrija (Österreich) | |
Švedska (Sverige 2005) | |
Norveška (Norge 2007) | |
Poljska (Polska 2016) | |
Mađarska (Magyarország 2005) | |
Češka republika (TP 171, 2005) | |
Hrvatka (Hrvatska 2001) | |
Srbija (Serbia 2012) | |
Slovenija (Slovenija 2006) | |
Rumunija (Romania 1985) | |
Makedonija | |
Turska (Türkiye) | |
RUSIJA | POCCŃЯ |
AUSTRALIJA | Australia 1993, Australia 2013, Australia 2018 |
NOVI ZELAND | New Zealand 2007 Auckland Transport 2022 Auckland Transport 2016 |
AFRIKA | South Africa (South Africa 1988), Tanzanai (TANZANIA_2011) |
UAE | UAE (United Arab Emirates 2017) |
IZRAEL | Israel (Izrael 2011) |
U najnovijoj verziji, Autopath nudi veliki broj baza vozila i tipova komunalnih vozila koji su dodani postojećoj listi vozila, te tipove vozila od poljoprivrednih, vozila hitne pomoći, autobusa, kamiona, prikolica za transport vetro generatora, dizalica, viljuškara i još mnogo toga.
AUTOBUS | Ikarus, Kravtex, Man, Mercedes, Neoplan, Rába, Setra, Volvo |
KRAN KATO | CR-100, CR-250, MR-130, NK-300E-v, NK550vr ► we support vehicles with all wheels steering |
KRAN LIEBHERR | LTM1030-2.1, LTM1040-2.1, LTM1050-3.1, LTM1055-3.2, LTM1060-3.1, LTM1070-4.2, LTM1090-4.1, LTM1100-5.1, LTM1100-5.2, LTM1350-6.1, LMT1250-5.1 ► we support vehicles with all wheels steering |
KRAN TEREX | AC55-3 (385/95R25) AWS(3), AC55-3 (445/95R25) AWS (3), AC60-3 (385/95R25) AWS(3), AC60-3 (445/95R25) AWS (3), AC140 (385/95R25) ASW (3), AC140 (445/95R25) AWS(3), AC160-2 (385/95R25), AC160-2 (445/95R25), AC160-5 (385/95R25) AWS (3), AC160-5 (445/95R25) AWS (3), AC160-5 (525/80R25) AWS (3), AC250-1 (525/80R25), TEREX MAX 25 ► we support vehicles with all wheels steering |
VANGABARITNA VOZILA | Wind Transport, Heavy Load Vehicle, Long Cargo Vehicle |
AMBULANTNA VOZILA EVROPA | Mercedes Benz, Tatra, Man, Iveco |
AMBULANTNA VOZILA AASHTO | Fire Vehicle – Pumper, Fire Vehicle – Aerial Platform |
GOLDHOFER | Drop-Deck Semitrailler, Europe Flatbad, Flatbad with Pendular Axles |
RUDARSKI KAMIONI CAT | 785D, 770G, 797F, 772G, 773G, 775G, 777G, 789D, 793D, 793F, 794AC, 796AC, 798AC |
RUDARSKI KAMIONI KOMATSU | HD325-7R, HD465, HD465, 730E, 830E-AC, 860E-1K, 930E-4, 930E-4SE, 960E-1, HD1500-7, HM300-2R (ARTICULATED), HM400-3R (ARTICULATED) |
AMBULANTNA VOZILA SLO | PV-1, PV-2, GV-1, GVV-1, GVV-2, GVC-16/15, GVC-16/25, GV-16/24, GVC-24/50, AC, GVGP-1, GVGP-2 |
KAMIONI | Mercedes Benz, Iveco, MAN |
UTOVARIVAČI TOČKAŠI | Sonnebogen 355 E, LIEBHER_L544, LIEBHER_L506compact, LIEBHER_L585, MLT 741-140 V+, MLT 961-160 V+L, MLT 741-130 PS+, STEYR_6125, STEYR_6125 + CMC-ST-300, VOLVO (L110H, L120H, L50H) |
BETONSKI MIKSERI | MAN TGS 41.420 8×4; ITAS CAS |
POLJOPRIVREDNE MAŠINE | Tractor John Deere 5603 4WD, Tractor Fendt 936 Vario, Tractor + Bailey Dumper DUMP10, Tractor + Bailey Grain Trailer TAG11, Tractor + Bailey Baby Trailer BR2.0, Tractor + Bailey Low Loader LOW 8/16 |
AMBULANTNA VOZILA EVROPA | TYPE A, TYPE A2, TYPE B, TYPE B1, TYPE C |
BICIKLI | Normalrad, Muli Pendix, Douz G4 Traveller, Christiana |
PRIKOLICE ZA RASUTI CEMENT | PREPRAVNIKY NCJ 32, PREPRAVNIKY NCJ 36, PREPRAVNIKY NCJ 40, PREPRAVNIKY NCJ 45, PREPRAVNIKY NCJ 46, PREPRAVNIKY NCJ 54, SKLOPNE PREPRAVNIKY |
PICK UP KAMIONI | Ford Ranger, Toyota HiLux, Nissan Navara, Mercedes Benz X, Isuzu D-Max, Volkswagen Amarok, Mitsubishi L200, Ford F-150 |
SMEĆARSKI KAMIONI EVROPA | Phoenix 2 Duo (P2-12W, P2-15W), Phoenix 2 (Twin Pack 15, (Twin Pack 20), Phoenix 2 (One-Pass), Phoenix 2-09N, Phoenix 2-12N, Phoenix 2-12W, Phoenix 2-15N (6×2 ML, 6×2 MS, 6×2 RS), Phoenix 2-15W (6x2ML ,4×2), Phoenix 2-17N (6×2 ML, 6×2 MS, 6×2 RS), Phoenix 2-18W (6x2ML, 6x2MS, 6x2RS, 6×4), Phoenix 2-20W (6x2MS, 6×4, 6×2 RS, 6x2ML), Phoenix 2-23W (6x2MS, 6×4, 6×2 RS, 6x2ML), Phoenix 2-25W, Phoenix 2 Duo Kitchen, Phoenix 2 Duo Recycler, hoenix 2 High Capacity (Twin Pack 15, Twin Pack 20, Twin Pack 50/50), Phoenix 2 One-Pass, Small Refuse Vehicle, Vulture 2225 |
SUV | Audi Q8, BMW X7, Mercedes Benz GLS, Volkswagen Touareg, Volvo XC90, Land Rover Range Rover, Škoda Kodiaq, Škoda Kamiq, Rolls Royce Cullinan |
DEMERS
AMBULANTNA VOZILA |
MXP 150 (Ford 350), MXP 170 (Ford F-550), EX SPRINTER 2500, MX 151 (Ford E350), TRANSIT T250/T350, MX 152 (Mercedes-Benz), MX 170 (Cheverlet Express 4500), MX 164 (Cheverlet Express 3500), MX 164 (Ford E350), MX 170 (Ford E450) |
VOJNA VOZILA IVECO | CENTAURO II, CENTAURO I, VBM_FRECCIA_AIFV/ATGM, CENTAURO AIF/OWS 30, VBM FRECCIA AMC, VBM FRECCIA ARV, VBA Amphibious Armoured Vehicle, Puma 4×4, Puma 6×6, LMV 2, LMV MEDEVAC, Medium Protected Vehicle 4×4, Medium Protected Vehicle 6×6, M170.31/33, M250.40/41/45 WM, M320.45 WM |
AVIONI | Boeing 737-700, Boeing 737-400 |
AVIONI AIRBUS | A380-800, A340-600, A340-500, A350-900, A340-300, A330-300, A320-200 |
AVIONI BOEING | 747-8, 747-400, 777-300ER, 777-200LR, 737-700, 737-400, 707-120, 707-320, 717-200, 727-100, 727-200, 737-100, 737-200, 737-300, 737-500, 737-600, 737-800, 737-900, 737-MAX 7, 737-MAX 8, 737-MAX 9, 737-MAX 10, 747-100B-200-300, 747SP, 747-8F, 757-200, 757-300, 767-200, 767-300, 767-400ER, 777-9, 787-8, 787-9 |
AERODROMSKI AUTOBUS | TAM_VIVIAIR60S, TAM_VIVIAIR72M, TAM_VIVIAIR84L, TAM_VIVIAIRE88W, TAM_VIVIAIR104WL |
AIRSTAIRS | TLD ABS-580 |
VOZILA ZA PRENOS PRTLJAGA | TLD JST-25 |
Alati i izveštaji
Koristeći funkcionalnost horizontalne i vertikalne analize možete lako i brzo simulirati manevre vozila i proveriti transportnost. Autopath radi u AutoCAD, Civil3D ili BricsCAD okruženju. Možete da proverite moguće kolizije i nedoslednosti putanje vozila sa drugim vozilima ili drugim objektima. Možete takođe da kreirate i dijagrame skretnih uglova vozila, prikazivanjem položaja na svakom mestu duž putanje.
Animacije kretanja vozila u formi trajektorije koje su kreirane u CAD crtežu koristeći Autopath, mogu se lako izvesti u Google Earth. Tako možete brzo kreirati prezentacije za klijente i zainteresovanu javnost i da podelite rezultate vaših analiza online, omogućavajući drugim učesnicima u projektu da vam pruže kvalitetne, ažurne povratne informacije.
Autopath dolazi sa naprednim mogućnostima izveštavanja za svaku kreiranju analizu putanje. Izveštaji uključuju imena i tipove korišćenih vozila, šemu vozila sa detaljnim dimenzijama, dijagram skretnih uglova vozila, uglove zaokreta na mestima zaustavljanja, maksimalni skretni ugao i drugo. Izveštaji se mogu izvesti u PDF i drugim formatima.
Autopath takođe pruža opciju naprednog prilagođavanja vozila omogućavajući korisnicima da prilagode raspoloživa vozila u ponuđenim bazama. Ili da napravite potpuno nova vozila sa više osovina, opcijama upravljanja i neograničenim definisanjem konture i oblika vozila.
Autopath pruža opciju unosa rasterskih slika i podataka o nadmorskoj visini (Google Earth Surface podaci) i Street View mogućnostima unutar CAD crteža kako bi se pomoglo klijentima, investitorima, ili zainteresovanoj javnosti da vizuelno predstave oblasti gde se radi analiza prohodnosti vozila.
Kombinovanje takvih podataka sa CAD BIM infrastrukturnim ili arhitektonskim modelima nudi impresivne mogućnosti vizuelizacije i analize velikih vrednosti. Autopath dolazi sa proširenom listom podržanih koordinatnih sistema širom sveta koji omogućavaju praktičan unos podataka.
Oblasti primene
Saobraćajna infrastruktura
Autopath igra ključnu ulogu u proveravanju prohodnosti na putevima, raskrsnicama, kružnim raskrsnicama, serpentinama, podvožnjacima, nadvožnjacima i sličnim mestima. Sa naprednim alatima za analizu prohodnosti i animaciju kretanja, on ne samo da ubrzava proces projektovanja, već omogućava i brze provere. Tako da je odlična podrška pri odlukama. Takođe korisniku omogućava proveru bezbednosti i usklađenost sa standardima.
Specijalni transport
Za specijalne usluge prevoza potrebna su specijalizovana transportna vozila (višeosovinske prikolice, niskopodne prikolice, pokretne dizalice, itd.) i prilagođene transportne rute. Autopath sadrži veliku bazu specijalizovanih vozila, koja se može još detaljnije prilagoditi. Možete da kreirate bilo koji tip konture vozila koja tačno predstavlja prevozni teret. Autopath podržava primenu Google Maps, Google StreetView i OpenMaps, što je neophodno za procenu različitih scenarija transportnih ruta odnosno kretanja vozila. Sa podrškom za sve tipove dizalica, možete virtuelno da planirate transport od fabrike, teretnih luka ili terminala do željene destinacije.
Arhitektura, urbanizam
Autopath pruža jednostavan alat za arhitekte i urbaniste za analizu prohodnosti vozila u CAD okruženju. Oni mogu izvoditi jednostavno manevrisanje vozilima, vršiti simulacije skretanja i identifikovati potencijalna ograničenja u projektovanju garaža, parking mesta, interventnih ruta, itd. Sa pristupom velikoj bazi vozila, arhitekte sada imaju alat za analizu prohodnosti vozila pomoću kojeg mogu tačno, pouzdano i nezavisno da provere svoj projekat.
Industrijska upotreba
Autopath je provereno koristan alat u procesu projektovanja industrijskih hala i fabrika. Pomoću njega inženjeri mogu da simuliraju prevoz robe fabričkim linijama kao i da simuliraju automatizovana vođena vozila (AGV) ili tegljačke vozove za prevoz robe na fabričkim površinama. Prilikom projektovanja rasporeda skladišta, Autopath se koristi za proveru mogućih ograničenja viljuškara, za procenu staza kretanja tegljačkih vozova, manevara vozila za dostavu i slično.
Aerodromi
Prilikom projektovanja aerodroma posebno se vodi računa o tome da aerodrom može adekvatno servisirati sve avione, prevoz tereta i putnike. Zato inženjeri, i u fazi projektovanja i u fazi rada aerodroma, vrše različite simulacije manevara aviona, analize prohodnosti vozila/aviona i provere mogućih kolizija, smanjujući tako bezbednosne rizike i osiguravajući nesmetan rad. Autopath dolazi sa unapred definisanom bazom aviona, kao i interventnim, servisnim i raznim drugim vozilima koja se upotrebljavaju na aerodromima.
Oblasti primene
Saobraćajna infrastruktura
Autopath igra ključnu ulogu u proveravanju prohodnosti na putevima, raskrsnicama, kružnim raskrsnicama, serpentinama, podvožnjacima, nadvožnjacima i sličnim mestima. Sa naprednim alatima za analizu prohodnosti i animaciju kretanja, on ne samo da ubrzava proces projektovanja, već omogućava i brze provere. Tako da je odlična podrški pri odlukama. Takođe korisniku omogućava proveru bezbednosti i usklađenost sa standardima.
Specijalni transport
Za specijalne usluge prevoza potrebna su specijalizovana transportna vozila (višeosovinske prikolice, niskopodne prikolice, pokretne dizalice, itd.) i prilagođene transportne rute. Autopath sadrži veliku bazu specijalizovanih vozila, koja se može još detaljnije prilagoditi. Možete da kreirate bilo koji tip konture vozila koja tačno predstavlja prevozni teret. Autopath podržava primenu Google Maps, Google StreetView i OpenMaps, što je neophodno za procenu različitih scenarija transportnih ruta odnosno kretanja vozila. Sa podrškom za sve tipove dizalica, možete virtuelno da planirate transport od fabrike, teretnih luka ili terminala do željene destinacije.
Arhitektura, urbanizam
Autopath pruža jednostavan alat za arhitekte i urbaniste za analizu prohodnosti vozila u CAD okruženju. Oni mogu izvoditi jednostavno manevrisanje vozilima, vršiti simulacije skretanja i identifikovati potencijalna ograničenja u projektovanju garaža, parking mesta, interventnih ruta, itd. Sa pristupom velikoj bazi vozila, arhitekte sada imaju alat za analizu prohodnosti vozila pomoću kojeg mogu tačno, pouzdano i nezavisno da provere svoj projekat.
Industrijska upotreba
Autopath je provereno koristan alat u procesu projektovanja industrijskih hala i fabrika. Pomoću njega inženjeri mogu da simuliraju prevoz robe fabričkim linijama kao i da simuliraju automatizovana vođena vozila (AGV) ili tegljačke vozove za prevoz robe na fabričkim površinama. Prilikom projektovanja rasporeda skladišta, Autopath se koristi za proveru mogućih ograničenja viljuškara, za procenu staza kretanja tegljačkih vozova, manevara vozila za dostavu i slično.
Aerodromi
Prilikom projektovanja aerodroma posebno se vodi računa o tome da aerodrom može adekvatno servisirati sve avione, prevoz tereta i putnike. Zato inženjeri, i u fazi projektovanja i u fazi rada aerodroma, vrše različite simulacije manevara aviona, analize prohodnosti vozila/aviona i provere mogućih kolizija, smanjujući tako bezbednosne rizike i osiguravajući nesmetan rad. Autopath dolazi sa unapred definisanom bazom aviona, kao i interventnim, servisnim i raznim drugim vozilima koja se upotrebljavaju na aerodromima.
Podržani jezici i standardi
- Austrijski nemački
- Češki
- Engleski (internationalni)
- Engleski (USA-AASHTO)
- Hrvatski
- Mađarski
- Nemački
- Poljski
- Slovenački
- Srpski
Podržane CAD platforme
- Autodesk® AutoCAD® 2018 - 2025 (osim AutoCAD LT)
- Autodesk® Civil 3D® 2018 - 2025
- BricsCAD® Pro, BIM i Ultimate V22 – V25
* Podržane su samo 64-bitne verzije
Funkcionalnosti
Dostupne su lokalne i mrežne licence
- Easy drive (dinamička horizontalna analiza prohodnosti sa predviđanjem manevra unapred i unazad)
- 2D horizontalna analiza prohodnosti vozila
- 2D vertikalna analiza prohodnosti vozila
- Režim ručnog upravljanja vozilom
- Animacija kretanja vozila
- Detekcija kolizionih tačaka horizontalnih i vertikalnih analiza
- Baze vozila
- Alati za kreiranje i uređivanje korisničkih i specijalnih vozila
- Uvoz geoprostornih Google Maps podataka u CAD crtež
- Dijagram skretnih uglova vozila za pređeni put
- Šematski ispis vozila sa dimenzijama
- 3D animacija vozila
- 3D solid model vozila
CGS Labs softverska rešenja su dostupna kao trajne licence sa ili bez održavanja ili kao iznajmljivanje na određeni vremenski period. Dostupne su lokalne i mrežne licence.
Koristili smo Autopath funkcije za kreiranje karakteristika vozila modela aviona Airbus A320 i Lockheed C5 Galaxy za taksiranje aviona i skretanje na rulnu stazu aerodroma Cerklje u Sloveniji. Funkcionisalo je savršeno.Matjaž Grabljevec, LUZ d.d.
Mnogo je korisnih funkcionalnosti koje nam pomažu da u našim projektima omogućimo analizu prohodnosti vozila. Ovaj softver možemo preporučiti kao koristan alat za građevinske inženjere.Damian Krasnianski, Biuro Inżynierskie DAMART