Dizajniranje i implementacija putanja za automatizovana vozila je izazov. Moraju biti u stanju da se kreću po radnom području (u poluautonomnom ili autonomnom stanju) bez ometanja drugih operacija. Autopath iz CGS Labs je ključno softversko rešenje u dizajniranju ovih specijalizovanih putanja.

Autopath radi kao dodatak za Autodesk AutoCAD ili Bricsys BricsCAD, dva najčešće korišćena tehnička programa za crtanje. Zbog ove povezanosti i usklađenosti, te lakoće korišćenja Autopath-a kroz korisnički interfejs koji je uobičajen za Windows alate Coulter je otkrio ovaj alat za AutoCAD ili BricsCAD koji je jednostavan za učenja za nove korisnike. „Svako sa iskustvom u CAD-u brzo će se osećati prijatno koristeći Autopath“, napominje Coulter.

Pošto je Autopath dodatak ovim proizvodima za crtanje, crteži kreirani u Autopath-u se čuvaju u popularnom .DVG formatu datoteke. Generalno, KUKA svojim klijentima obezbeđuje tehničke nacrte za instalaciju, koje pregleda sa kupcem kada definišu putanju. Kada je potrebno, Autopath takođe može brzo da generiše animaciju zasnovanu na putanji i specifičnim vozilima, stvarajući vizuelni prikaz koji pomaže klijentu da bolje razume instalaciju i procese iza dizajna.

"Autopath pruža dobru vrednost za uloženi novac. To je najbolja stvar koju smo do sada pronašli za naš rad na dizajnu putanja."

— Ryan Coulter, inženjer za rasporede sistema

„Naš rezultat je radni put“, kaže Ryan Coulter. Put koji Coulter i njegov tim kreiraju za klijenta je instaliran kao linija magnetne trake u/ili na podu. Linija definiše putanju koju AGV-ovi moraju pratiti. Tipičan projekat traje tri do četiri meseca od početnog zahteva do instalacije. Neke staze su samo unutar zgrade, druge vode AGV-ove oko kampusa. Svaki projekat je drugačiji.

Kreiranje ovih magnetnih putanja je „još uvek relativno nov posao“, kaže Coulter. “Svake godine dobijamo sve više posla.” Jedan od razloga zašto KUKA posao raste je taj što korišćenjem Autopath-a, tim brzo sprovodi analizu putanje, ključni element dizajna u kreiranju AGV putanja. Njegov pažljivo dizajniran radni tok i njegova kompatibilnost sa popularnim softverom za crtanje daju KUKA timu konkurentsku prednost.

„Prvobitno smo pokušali da dizajniramo ove putanje ručno“, napominje Coulter. „Pokušali smo i druge sisteme za praćenje.“ Kako se posao povećavao, KUKA je morala da pojednostavi proces dizajna i pronašla je Autopath nakon potrage za softverskim alternativama. Kompanija sada koristi Autopath već nekoliko godina.

Korišćenje Autopath-a „donelo je ogromne uštede vremena u poređenju sa ručnim dizajnom“, kaže Coulter. Pre upotrebe Autopath-a, dizajner je morao ručno da pozicionira različita skretanja, zaustavljanja i druge elemente magnetne putanje.

Konkretna vozila se mogu dodati u parametrima definisanja vozila. Ovo daje Autopath-u podatke koji su mu potrebni da bi se uverio da postoje odgovarajući razmaci, da uglovi nisu preuski i da bi se uzeli u obzir mogući problemi sa „zamahom repa“. Posedovanje dimenzija određenog(ih) vozila(a) takođe omogućava Autopath-u da kreira realistične simulacije, koje se isporučuju kupcu zajedno sa magnetnom putanjom.

Nedavni KUKA kupac je zahtevao fabričke staze za AGV vozila sa upravljanjem na sva četiri točka, umesto tipičnog upravljanja na dva točka. Kada vozilo sa upravljanjem na dva točka zađe iza ugla, ono ima tendenciju da zanese u unutrašnjost, dok će vozilo sa upravljanjem na četiri točka ostati čvršće uz putanju.

Kada je Coulter shvatio da nisu razumeli kako da objasne ovaj novi tip vozila. Kontaktirali su CSG Labs za pomoć. Na sastanku, CGS Labs tim je predložio Colteru i njegovom timu kako se mogu kreirati prilagođeni modeli vozila tamo gde ne postoji odgovarajuće vozilo u obimnoj biblioteci Autopath-a. Nakon sastanka, KUKA je poslala konkretne detalje o svojim vozilima, a CGS Labs je kreirao prilagođena vozila za njih.

Na drugom sastanku, KUKA i CGS Labs su uradili zajednički pregled. KUKA je uvidela kako nova vozila ispunjavaju njihove zahteve i kako mogu da izvrše promene u budućnosti kako bi poboljšali novi model vozila za druge klijente.

Ovako visok nivo podrške nije dostupan pri drugim dobavljačima CAD softvera jer takva stručnost i implementacije algoritama za analizu putanje su često van njihove oblasti stručnosti, naglašavaju iz KUKE. KUKA je kroz ugovor o održavanju za svoje Autopath licence dobila ključnu podršku od CGS Labs-a kada im je bila potrebna.

„Nije se radilo o softveru“, napominje Coulter. „Način dizajna bio je u programu. Nismo shvatili kako da koristimo funkciju. Čim smo rekli CGS Labs-u naš problem, oni su objasnili kako doći do rešenja.”

O kompaniji Kuka Sistems North America LLC

KUKA je vodeća svetska kompanija, specijalizovana za projektovanje i proizvodnju automatizovanih sistema vođenih vozila. KUKA je specijalizovana za razvoj i ugradnju automatizovanih vođenih vozila (AGV) za fabrike i srodna industrijska okruženja. AGV se koriste za nošenje materijala, delova ili proizvoda sa jedne lokacije na drugu u proizvodnom procesu.

Uspon inteligentnih uređaja u fabrici navodi KUKA da svoju misiju opiše kao omogućavanje kretanja u četvrtoj industrijskoj revoluciji, stvaranjem sistema za „inteligentnu intralogistiku“. Povezivanje i fleksibilnost su ključni atributi ovih sistema, jer kompanije grade autonomnije i fleksibilnije proizvodne sisteme.

KUKA je dugogodišnji korisnik Autopath-a, sa mrežnom licencom za više korisnika omogućava da se Autopath deli sa više CAD korisnika unutar organizacije.

KUKA dizajnira i proizvodi automatizovana kolica za vođenje i koristi Autopath za precizno modeliranje kretanja ovih vozila preko fabričkih spratova.

Od ključne je važnosti da modeliranje ovih kretanja vozila tačno odražava njihovo kretanje u stvarnom životu. Kako je KUKA radila na razvoju ovih vozila, bili su u mogućnosti da se angažuju sa inženjerima aplikacija CGS-Labs kako bi dobili pomoć u kreiranju prilagođenih vozila u okviru Autopath Pro. Nedavno se CGS-Labs sastao sa KUKA-om kako bi im pomogao u modeliranju novog vozila, MK5020, koje ima mogućnosti upravljanja na sva četiri točka.

Ključne tačke fokusa njihove upotrebe Autopath Pro:

  • Jedinstvena upotreba aplikacije za praćenje vozila.
  • Dugogodišnje korišćenje.
  • Korišćenje mrežne licence za više korisnika.
  • Mogućnost dobijanja direktne pomoć od CGS-Labs kada je to potrebno.

> Saznajte više