Slika: SIMM Engineering
"Moje prvo iskustvo sa softverom PLATEIA datira iz 90-ih godina. Radio sam na projektu za autoput sa tri različite trase. Projekat je bio komplikovan i nije bilo najlakše naučiti softver. Sledeći put sam imao šansu za rad sa PLATEIA softverom u „Republičkom zavodu za urbanizam i projektovanje – Podgorica”, a nakon toga sam se zaposlio u jednoj privatnoj firmi gdje su inženjeri takođe radili sa PLATEIA softverom.Tada nije postojao specijalizovani softver za projektovanje infrastrukture osim PLATEIA. Znao sam kako da ga koristim i smatrao sam ga veoma zgodnim i korisnim za razne projekte. Dakle, s obzirom na moje iskustvo sa softverom, jedino je imalo smisla da kupim PLATEIA za kompaniju koju sam osnovao. "

— Simeun Matović, dipl. građevinski inženjer.


PLATEIA zadovoljava sve naše potrebe

U oblasti projektovanja puteva, jedna od najboljih stvari u PLATEIA-i je činjenica da možete lako da uradite različite geometrije ose, samo kopiranjem jedne ose i pomeranjem temena na drugoj. Kada osvežite, automatski imate sve deonice i profile za svoj drugi ili treći dizajn (iteraciju).

Sa PLATEIA-om radimo u našoj kompaniji već oko 20 godina. Prošli smo kroz mnoge verzije softvera i videli kako se razvija. Imali smo inženjere koji su radili i u drugim softverima za projektovanje puteva, ali na kraju smo svi odlučili da pređemo na PLATEIA. Složili smo se da je to zaista najbolji softver za naše potrebe, a ujedno ga je i najlakše naučiti!

PLATEIA softver ima veoma raznovrsnu upotrebu

Inženjeri u „SIMM inženjeringu” su koristili PLATEIA na projektima za državne puteve, autoputeve, bulevare, lokalne puteve, kružne tokove i raskrsnice, pešačka šetališta, stambene pristupne puteve za odmorišta, kao i sportske stadione.

  • Takav je bio npr. fudbalski stadion sa 8 atletskih staza. Za ovaj projekat, važno je bilo izračunati poprečni nagib traka, jer nije bilo uzdužnog nagiba. Poprečni nagib je trebalo da bude konstantan, 1%. A poprečni nagibi fudbalskog terena su dvostrani od podužne ose do unutrašnjih ivica.
  • Još jedan veoma interesantan projekat bio je bulevar dug 16,3 km sa 12 kružnih tokova „Jaz – Tivat“ u Crnoj Gori.
  • Veliki projekat bilo je idejno rešenje čitavog Jadransko – Jonskog autoputa. Podeljen je na dva projekta, jedan od bosanskog graničnog prelaza do Podgorice, a drugi od Podgorice do albanskog graničnog prelaza, u ukupnoj dužini od oko 100 km.
  • Pomoću softvera PLATEIA uradili smo glavni projekat uređenja zemljišta za oko 70.000 m2 u krugu fabrike “Vektra – Jakić” u Pljevljima, varirajući betonske i asfaltne površine.
  • Lep projekat urađen korišćenjem PLATEIA-e je šetalište uz obalu Morače u Podgorici.
  • Autopath je bio veoma koristan u analizi putanja u jednom rizortu jer smo morali da ih kreiramo koristeći Yamaha golf vozilo, koji smo kreirali kao „vozilo po meri“ u ovom softveru.

O SIMM inženjeringu

Preduzeće SIMM Inženjering je osnovao Simeun Matović 2006. godine. Tada je gospodin Matović već bio afirmisani građevinski inženjer koji je iskustvo sticao radeći za nekoliko građevinskih kompanija u Srbiji i Crnoj Gori. Trenutno njegova firma zapošljava 5 građevinskih inženjera sa diplomom infrastrukturnog planiranja i fokusirana je na planiranje i projektovanje puteva, kao i kontrolu tehničke dokumentacije i nadzor nad projektima izgradnje saobraćajne infrastrukture.

> Saznajte više